De maand mei is zo voorbij gevlogen… Maar wat bleek toen ik deze blogpost aan het voorbereiden was? Ik heb keiveel (6!) boeken gelezen, een goede maand dus. Op mijn vorige blog liet ik meestal gewoon de kaft zien en het aantal sterren, maar misschien is het toch leuker dat ik er kort iets bij vertel. Dus naast wat algemene info zal er vanaf nu een veelbetekenende zin bij elk boek staan.
Sarah Moss – The Tidal Zone
329 pagina’s
Uitgeverij: Granta
Taal: Engels
****/*****
Sarah Moss weet in The Tidal Zone het alledaagse toch buitengewoon te maken.
253 pagina’s
Uitgeverij: Uitgeverij Q
Taal: Nederlands
Vertaald door Adriaan Faber
*****/*****
Naast misdaad, sterke personages en een goed plot leert dit boek je ook heel wat bij over de geschiedenis en cultuur van Ijsland.
Arthur Japin – Vaslav
367 pagina’s
Uitgeverij: De Arbeiderspers
Taal: Nederlands
**/*****
Gebaseerd op het leven van Vaslav Nijinsky, maar ik miste ontwikkeling van de personages en diepgang in het verhaal.
John Burnside – The Dumb House
204 pagina’s
Uitgeverij: Vintage Classics
Taal: Engels
*****/*****
Als je van akelige verhalen, filosofie en een mooie schrijfstijl houdt, is dit wel een must-read.
Leigh Bardugo – List en Leugens
535 pagina’s
Uitgeverij: Blossom Books
Taal: Nederlands
Vertaald door Merel Leene
****/*****
Actie, avontuur, misdaad, magie en een zooitje bij elkaar geraapte personages.
Leigh Bardugo – Kraai en koninkrijk
616 pagina’s
Uitgeverij: Blossom Books
Taal: Nederlands
Vertaald door Merel Leene
****/*****
Een vervolg dat niet teleurstelt. Zelfde personages, nieuwe (oude) vijanden.
Al bij al dus geen al te slechte leesmaand!
Wat lazen jullie in mei?
x Lieselotte